Wie weet er een geschikte bijbaan voor iemand die geen Nederlands spreekt?

Wie weer er een geschikte bijbaan voor iemand die alleen maar Engels en Spaans spreekt? Bijna overal moet je wel Nederlands kunnen praten. Het gaat om iemand van 28 jaar (in Brabant).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
paulus811
13 jaar geleden
Een bijbaan of een baan? Een bijbaan neem je als je al een baan hebt of studeert. Als het echt een bijbaan is, wat is dan de hoofdbaan of studie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om een bijbaan. Voor iemand die nog studeert. Business communications. Maar daar hoeft de bijbaan niet op aan te sluiten hoor.

Antwoorden (16)

Kranten wijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaken op scholen, bij mij op stage hebben wij ook een hele leuke mevrouw die uit spanje komt. ze maakt de school schoon en krijgt veel waardering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan wat voor opleiding en/of ervaring die persoon heeft.
En of je in die bepaalde beroepssector in het engels of spaans terecht kunt.

Wanneer je bijv. leerkracht bent, zou je op een 'international school' kunnen solliciteren.
Wanneer je administratieve ervaring en/of opleiding hebt, zou je op zoek kunnen gaan naar een baan bij een internationale onderneming waar ze engels of spaanssprekende mensen zoeken.

Kortom: Het hangt helemaal van af wat de voorgeschiedenis van die persoon is. Als je dat weet kun je op zoek naar iets dat aansluit, en dan binnen een organisatie waar Nederlands geen pre is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je reactie.
Het gaat echt om een bijbaan voor de weekenden/vakanties. Dus het hoeft geen opleidingsgerichte baan te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch goed meegedacht. Een +
Hij/zij kan het beste solliciteren naar de positie van reisleider bij een grote touroperator in een spaans- of engelstalig land.

Maar ja, die reizen hebben meestal in enkele dagen Nederland wel gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de horeca, vooral in grote steden is dat meestal geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoonmaken. En als er niets te vinden is die tijd gebruiken om zo snel mogelijk nederlands te leren.In mijn ogen nog belangrijker dan die bijbaan
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Nederlands leren staat wel op de planning. Maar dat traject neemt denk ik wel wat tijd in beslag. De bijbaan is echt voor de korte termijn.
anneliez
13 jaar geleden
De Delftse methode , ontwikkeld voor studenten die in nederland komen studeren en in 3 weken Nederlands willen leren. Het kost je wel n aantal uren per dag natuurlijk, maar hij schijnt goed te zijn
Misschien is een baan bij de gemeentereiniging een optie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
achter de bar of in de bediening bij een tapas restaurant !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien werken bij een boer, kwekerij ofzo ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaker :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnt postbezorger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de kassen zitten zij te springen om personeel .
Aardbeien plukken of asperges steken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter de kassa in z'n eigen land misschien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die persoon kan makkelijk op het land werken en in de kassen. Net als polen, die spreken ook alleen maar engels, of alleen maar pools.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Ierse pubs (vooral die waar expats elkaar treffen) kom ik vaak personeel tegen dat alleen Engels spreekt, is er zoiets bij jullie in de buurt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijles spaans op scholen (sommige middelbare scholen geven ook Spaans, voor bijles hoef je niet perse gekwalificeerd te zijn)